Poveste patriotică


Am fost și eu un pici de-o șchioapă,
Ia, cam așa, un gâgâlici
Ce-ntr-o poveste să încapă
Despre mici gâze sau arici.

Fugeam bezmetic cu Gogoașa
De lup, de urs și iepuraș
Iar vulpea mi-o luă, pizmașa,
Să-i plâng de milă pătimaș.

Pe lup l-am pedepsit odată:
(Cel din povestea cu trei iezi),
c-a fost hapsân, cerându-i plată
să părăsească Codrii verzi.

O tot certam pe fata babei
Și-o lăudam pe sora ei,
Iar Hârca, ce era a naibei
O alungam din ochii mei.

Cu Harap Alb și cu Gerilă
Umblam prin munți, păduri și văi,
Buni frați cu alde Flămânzilă
Îi biruiam pe spânii răi.

Și cu Cocoșul-năzdrăvanul
(Cel din Punguța cu doi bani),
Tot năvăleam ca uraganul
Și-i pedepseam pe bogătani...

Tot din poveste în poveste
Am hoinărit pân-am crescut
Și ca viteazul, fără veste,
Poveste viața mi-am făcut.

Ce să vă spun... voi tot știți bine:
Poveste-și are legea ei.
Veniți mai iute lângă mine
Și veți afla-o, dragii mei.

Eram flăcău precum o fragă,
O meserie-am învățat,
Visam să am o soață dragă,
Să am copii, să fiu bogat.

Munceam din greu, durând o casă,
Chiar și mașină mi-am luat,
O fată mă prinsese-n plasă
Și m-am trezit că-s însurat.

Iar peste-un an c-un puști-minune
Părinte mândru-am devenit,
Tot ce visam să am pe lume
Ca în povești s-a-ndeplinit.

Și fericit cum nu e altul
Povestea vieții îmi trăiam,
Mă binecuvântase Naltul –
Cu siguranță eu credeam.

Dar, uite, nouri se adună,
Cu grindină și uragan,
Alarma în cetate sună:
Pe tron se urcă un viclean.

A pustiit împărăția,
Părinți de prunci a depărtat,
Ca să-și păstreze avuția
Toți în robie au plecat.

M-am dus și eu, lăsând acasă
Femeia și feciorul mic
Să le trimit de pus pe masă
Să-mi crească dragul fiu voinic.

Și an de an trăiam cu dorul
Sperând că va veni o zi,
Din soartă se va duce norul
Și grămăjoară iar vom fi

Cu fiul, ce deja e mare:
Era un prunc, de-acu-i școlar,
Cu soțioara ca o floare
Pe care-o văd tot rar și rar.

Dar timpul cu nemiluita
Se duce făr’a regreta,
Făr’a schimba cumva ursita,
Durerea făr’a înceta.

Oglinda e de-acum căruntă,
În ea-mi văd chipul obosit,
Privirea tristă se încruntă,
Iar vara mea e de cosit.

Feciorul e student și-mi pare
Că e deja un pic străin,
Ia ce-i aduc, apoi dispare:
Își construiește-al său destin

În care nu-i loc pentru tata,
Pe el nicicând nu l-a avut:
Avea doar banii lui și gata,
Acuma nici nu vrea mai mult.

Soția-ncetișor oftează:
(unde-i frumoasa de cândva?).
Ah, soarta mi se ruinează,
n-am înțeles nimic din ea.

Alături, triști și în tăcere
Suntem ca doi necunoscuți:
Nici fericire, nici avere
n-am adunat în anii mulți.

Eu i-am trăit din vamă-n vamă
Doar cu speranță și cu dor
Și nici măcar n-am prins de seamă
Că-s fără soață și fecior.

Și nu e vorbă, mă așteaptă,
Dar sunt un călător tranzit,
Pentru-așteptare le las plată
Plecând de dor înzăpezit.

Mi-e dor de pruncul de-altă dată
Care cu drag mă cuprindea
Și de acea frumoasă fată
Ce soață scumpă îmi era.

Mi-e dor de ce n-a fost să fie:
Să văd cum crește fiul meu,
Să am la braț a mea soție,
Să fim doi – unul: ea și eu.

Mi-e dor de nunțile jucate
De care-aflam prin telefon,
mi-e dor de rude-nmormântate
(biletu-i scump la avion...).

Mi-e dor de viața mea de-acasă
Ce am schimbat-o pe-un bilet
Pentru o soartă norocoasă
Împachetată-ntrun colet

Ce a plecat fără adresă
Și-așa și nu m-a mai găsit,
Am tot jucat străină piesă,
Acum sunt alb și obosit.

Și nici nu pot găsi răspunsul:
Dar mai departe ce să fac?
Nu chiar departe mi-e apusul,
Pe ochi e-un lac lângă alt lac.

Departe, în străină țară
O cale am bătătorit
Și-acolo-mi pare viața clară,
Acasă sunt un rătăcit.

Încătușat de două soarte
Cu fericirea doar în vis
Nu pot decide-n care parte
E zborul meu și-al meu abis.

Povestea mea abia se-ncheagă,
aici ea nu s-a terminat
căci nu știu câți o să aleagă
Destinu-acesta blestemat.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu