Pâine- hulubași


1. E pâinea saț și bucurie-n casă
Cu pâine fața noastră-i luminoasă
De-i pâine, ne-adunăm în jurul ei
Eu, frații, surori, părinții iubiți, bunei.

Azi tuturor urez s-aveți destulă pâine
Și pentru azi și-n ziua care vine
S-o împărțim cu drag la fiecare
Și s-o păstrăm că e un strop de soare.

În orice casă e un sol de pace
Nu-ntâmplător hulubi din ea se coace
Să înmulțim învățătura sa
Să fim la fel de generoși ca ea.

 2. Deși sunt încă o fetiță mică
Încurajată de a mea mămică
Am mestecat făină cu iubire
Am presurat un pic de fericire
Am frământat nici moale nici vârtos
Și-am copt cu drag un hulubaș gustos.
Poftim de încercați coptura mea
Eu vă asigur este cea mai cea!!!

 3. Să știți, sunt bună gospodină
Spăl, scutur, mătur prin grădină.
Dar cel mai mult îmi place mie
S-ajut pe la bucătărie.
Și într-o zi cu sârguință
Ca pricepută meșteriță
Un hulubaș am preparat
Dar nu de cel bun de zburat
Mămica mea când l-a gustat
mi-a zis: să știi că-i minunat.

4. Deși-s fetiță mică
Și-mi place să mă joc
Mămică mea cea bună
A dat peste noroc.
Că-s fată hărnicuță
La toate o ajut
La măturat în casă
La copt și la țesut.
Iar azi am bucurat-o
C-un hulubaș frumos
Vedeți cum vă îmbie?
La sigur e gustos.

5. Hulubașii păcii zboară-n sus și-n jos
Copilașii lumii cresc cântând frumos.
Hulubaș de pace coc azi pentru voi
Pentru pace-n țară, căci nu vrem război.
Vă îndemn acum coptura să-mi gustați
Măestria mea corect s-apreciați.

6. Azi vin cu o surpriză
Pentru ai mei amici
Pentru întreaga lume
Pentru cei mari și mici.
Mi-am încercat virtutea
Și-un hulubaș am copt
Cu-mpletitura-n două
În patru și în opt.
Sunt mândră azi de mine
Și sunt în apogeu
Că la apreciere
E hulubașul meu.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu