Poezii pentru copii

 PLOAIA

Stau în ploaie: pic-pic-pic

Și cresc mare pic cu pic,

Peste-o vară și un pic

Voi fi mare și voinic.

 

Las-să ploaie pic-pic-pic

Nu mi-e frică nici un pic.

Că în ploaie pic-pic-pic

Crește mare bobu-n spic.

 

VACA

Vaca spune: - Mu-mu-mu,

Eu vreau iarbă chiar amu.

- Hai, văcuță, Mu-mu-mu,

La pășune chiar amu.

 

Paște vaca Mu-mu-mu

Iarbă verde, chiar amu.

- Prea departe nu te du

Că ne rătăcim, Mu-mu.

 

HAM

Cățelușul Ham-ham-ham,

Vrea un os, dar n-am, n-am, n-am,

O bomboană am, am, am

Și i-o dau lui cuțu Ham.

 

Cuțu spune: nu vreau, nu

Caramela s-o papi tu,

Mie dă-mi un os, ham-ham

Eu cresc câine, ham-ham-ham.

 

PISICUȚA

Pisicuța: - Miau, miau, miau

Cere lapte, eu îi dau.

Spune:  - Mulțumesc, miau, miau

Și smântână eu mai vreau.

 

Smântânică eu îi dau

Pisicuței mele Miau.

- E gustoasă, încă vreau,

Hai mai dă-mi oleacă, miau.

 

 

RĂȚUȘCA

O rățușcă: - Mac-mac-mac,

Vreau la lac și Vreau la lac.

- Haide să te duc la lac.

- Mulțumesc, mac, mac, mac, mac.

 

Rățile se scaldă-n lac

Și mă cheamă: - Mac-mac-mac!

Mă cufund și eu în lac,

Cu rățuștele Mac, Mac.

 

BROSCUȚA

Trei broascuțe Oac-Oac-Oac

Sar pe mal apoi în lac:

Una spune: eu sunt Oac!

Tu ești Oac și ea e Oac.

 

Noi trăim aici în lac.

Și cântăm oac-oac-oac-oac!

Să se-audă peste lac,

Cum broscuțele zic Oac!

 

CUCOȘUL

Cucoșelul Co-co-co

Și găina Cot-co-dac

Scurmă vesel: - Co-co-co,

Am găsit un fir de mac!

 

Co-co-co și Cot-co-dac

Tot împart un fir de mac

Aruncând țărâna-n sus.

Însă firul s-a ascuns.

 

ȘORICELUL

Șoricelul chiț-chiț-chiț

Și purcelul Gu-guiț

Rod un păpușoi pestriț

Și se ceartă: Chiț! Guiț!

 

Șoricelul zice: Chiț!

Iar purcelul: Gu-guiț!

Rod grăunțe Chiț, Guiț

Ronțăind pân la sughiț.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu