Adio, ciclu primar

S-au scurs cei patru ani de școală,
Iubiții mei copii,
Mi-ați fost discipoli și prieteni,
Mi-ați fost și fiice, fii.
Cu voi noi am avut de toate:
Victorii și căderi,
Călătorii pe foi de carte...
Și toate-au fost ca ieri...

De mîini urcați pe alte trepte,
Spre-un mare orizont.
Eu voi rămîne tot în clasă
Destinul să mi-l port,
Dar voi lăsați un gol în mine,
Căci mi-ați fost scumpi și dragi
Ca un buchet de romanițe,
Poiană cu dulci fragi.

Azi vă doresc s-aveți mult soare
În suflet și în gînd
Și călăuză înțeleaptă
În zborul de curînd.
Noroc și baftă, și succese
Puteri, de-o să cădeți
Și-ndrumători cu suflet mare
În cale să aveți.

Iar bobul semănat în clasă
În anii ce-au trecut,
Să crească și să înflorească
Și rod să dea mai mult.
Acum, în pragul de adio,
Eu vă doresc drum bun
Și ca la cea din urmă oră
Un sfat vreau să vă spun:

Tot ce e bun, frumos și sincer
Cu dragoste păstrați,
Ca să aveți respect în viață
Să știți să respectați,
Să selectați din grîu neghina,
Să nu fugiți de har,
Efortul celor ce vă-nvață
Nu fie în zadar.

Părinților doresc din suflet
Succese și mai mari,
Voi împreună cu copiii
Rămîneți tot școlari,
Cu ei urcați o altă treaptă,
Cu ei veți birui,
Sau veți avea căderi în vrilă...
De toate, știu vor fi.

Dar vă doresc să le învingeți
Și să vă bucurați
În inimă doar fericirea
Și pacea s-o păstrați.

Iar pe colegi îi rog de astăzi
Răbdare să aveți
Căci vă încredințez comoara
Ce-mi e cea mai de preț.
S-aveți puteri și sănătate,
Cu drag să-i instruiți
Cu altruism și cu noblețe,
Ca mine să-i iubiți.

Și tuturor cu suflet mare
Ce-alături vă simțesc
Cu plecăciuni și încîntare

Spun sincer: mulțumesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu