La 100 zile Ciclu primar


- Sunt deacum elev de-o sută zile
Scriu, citesc și calculez cu bile
Eu cu matematica mă-mpac
Cel mai mult problemele îmi plac.
-Știu că-ți plac probleme cu covrigi:
Tu ai trei și eu îți dai vre-o cinci... 

-Dar când împreună îi socot
Văd că sunt doar doi în loc de opt.

 -Păi, în loc să faci din ei o sumă
Tu-i arunci în gură fără glumă.

 -Eu am înțeles în studiere
Că mai bine e să fac scădere.

 -Cum îi scazi, să-i ronțăi te grăbești
Astfel diferența nu greșești.

 -Cu-așa socotelniță-am să cresc
Calculez probleme și prânzesc.
_________________________________________________________

Clipe trec în fugă, se grăbesc
Anii cei frumoși ne părăsesec
Ca mei ieri eram băieți, fetițe
În șorți scurți, cu gâțe și fundițe.
Astăzi însoțim copiii mici
Căci suntem mămici, suntem tătici.
Și-o luăm din nou de la-nceput
Înspre drumul bine cunoscut.
Căci de-acum copiii ni-s școlari
Cum mai trece timpul... uite-s mari.
________________________________________________

De o vreme jocul am uitat
Într-o clipă toate s-au schimbat
De vre-o sută zile și mai bine
Tare greu duminica mai vine.
Căci de luni o ținem tot o fugă:
Parcă-am nimerit în centrifugă:
-        Hai mai iute, este ora șapte
Ce vrei ceai, cafea ori poate lapte?
-        Vreau să dorm, m-am săturat de școală...
-        Nu scânci, hai, scoală și te spală!
Și așa cinci zile-n săptămână
Matematica și limba cea română,
Riglă, pix și bunu-abecedar
Au făcut vârtej din calendar.
Portofolii, poezii și teme
Chiar și-n somn cu toți visăm probleme.
__________________________________________________

Și în toate ni-i complice mare
Buna, răbdătoarea-nvățătoare
Ce ne iartă lenea și alintul
Ne mângâie-adesea cu cuvântul
Și ne dă speranță că degrabă
Și ai noștri-or face bună treabă.
Dar mai este mult de asudat
Până vom fi buni de lăudat.
Plecăciuni, iubită-nvățătoare
Mulțumim pentru a ta răbdare
Că nu doar copiii îndrumezi
Și pe noi, părinții ne formezi.
Când greșim, rugăm să ne iertați
Tot elevi suntem: mămici și tați.

BUBURUZE

De-o sută zile vin și vin la școală
Învăț ce e consoană și vocală
Mi-i drag să desenez copaci cu frunze
Dar cel mai mult mă-ncânt de buburuze.

Și pentru-a scri frumos m-am antrenat
O sută buburuze-am desenat
În clasa mea acum e-atât de bine

Cu-o sută buburuze cu buline.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu